oceanmurphy

Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin Johansson - 25 augusti 2011 22:42

Tjoo!!


Har inte bloggat på ett tag nu -.- I igår va det hoppträning han va lite seg men tycker att han lyssnade väldigt bra :) satte på ett par sporrar och då tagga han till men vi hoppade inte så mycket och inte så högt. Men markarbete behöver alla :) och jag tycker att det är ganska kul ;) Idag var det dressyr för Siv :) Är nöjd haan var mjuk i kroppen och lyssnade fint :) Min lille pony :)<3 Tävling på lördag :) LB och LA :) Matilda ska me och kolla och kolla på en annan häst också :) Tyvärr så tror jag inte att pappa kan åka me på tävlingen :( då får vi inte åka volvo heller ;( Men mamma kan tyvärr inte filma så pappa är bra mycket bättre ;D Men men resultat kommer någon gång efter helgen :) Katarina kommer och tittar också :)             

Kram Malin :)<3

Av Malin Johansson - 21 augusti 2011 22:57

Tjoo!!


Har inte bloggat på några dagar nu men jag har vart på Strömsholm och tränat med 7 andra ponnyryttare och 7 hästryttare. Igår hoppade vi på tågbanan. Det gick bra Murphy var ovanligt pigg och kunde inte stå still ;$ så fort jag gjorde halt så lyftaé han lite i fram och sen typ ''hoppade'' han med bak? stämmer det ?? Var iaf nöjd efter jag hoppat banan och de sista sprången :) Det kommer bilder på facebook och så kommer det någ komma ett antal bilder här också :) Igår när vi skulle gå ner till stallet så gjorde typ alla krokben på varann och sen gjorde en tjej typ krokben på mig och jag ramlade ;$ klantig som man är ;o men iaf nu har jag jätte ont i typ handleden menmen det var en olyckshändelse :) Idag skulle vi hoppat på fälttävlans banan (lilla) men det blev tågbanan idag igen :) Murphy var fin han lyssnade bra :) Jag fick ihop hans galopp fint ibörjan sen vet jag inte riktigt vad som hände men hoppade fint gjorde han :)


Imorgon ska jag till tandblablabla...... ska få tandstälning men inte imorgon som tur är då ska jag bara få in någon lera i munnen och så ska dom kolla av hur min tand där uppe i blå sitter ;o

   

Kram på er :)

Av Malin Johansson - 16 augusti 2011 20:21

Tjoo!!

Bloggade inte igår hede tyvärr ingen lust -.- Har ingen lust idag heller men men...

Murphy gick sådär idag har var lite stretig i början men sen blev han bättre ;)


Det kommer en film på murphy när jag provrider och en annan tjej hoppar först och visar honom lite mer ;) men vänta er inte att den kommer denna vecka   


Kram Malin 

Av Malin Johansson - 14 augusti 2011 21:29

Tjoo!!

Kunde tyvärr inte blogga igår ;( Var på stigsbergs diplomhoppning igår. Jag var flaggare och Jossan, Ellie, Angelica, Marie och Anki var banarbetare :) Men iaf när jag kom dit såg jag min lilla pärla Tiffany :D<333 haha ''rusade'' fram till henne och pratade lite med Tiffanys nya ägare, Ebba. Dom värkar vara nöjda och glada över Tiffany :) Tiffany såg glad ut, bara det gör mig glad när jag ser henne :') Jag fick gå med henne medans Ebba gick banan. Glädjetårar :') Saknar värkligen henne :)<3 Hon hoppade 60cm och då var jag flaggare och stod precis brevid första hindret och hon fick tyvärr ett stopp då :$ Men sen hoppade dom hela banan felfritt :) Nästa klass, 80cm fick dom också ett stopp (dock inte Tiffanys fel...)  Men det såg bra ut och Tiffany såg ut att ha kul :) Fick tyvärr inga bilder då jag var flaggare :(


    

 ____________________________________________________________________


Idag hoppade alla som står i stallet på stigsbergs :) Helen hoppade 60cm på Silver :D Bra jobbat Helen !!!!!! :D Jag hoppade två ''klasser'' första var blandade på 90-100cm :) andra låg på ungefär 100-110 :) Han hoppade bra men jag red inte så bra ;) men men nu ska jag fika :)


      Lite bilder på mina djur ;)



Kram Malin :)<3

Av Malin Johansson - 12 augusti 2011 13:43

Tjoo!!


Idag var det lektion för Katarina. Katarina red i ungefär 45min (det behövde han ;) ). Katarina gjorde mycket sidoförflyttningar och kortade och längde steget på honom. Han var lite stretig i början, men efter några minuter blev det bra :) Han blir ganska lätt i obalans när man kortar honom i traven. Efter en stund blev det ganska bra där också ;) I galoppen är han ganska svår att korta. Så det skulle vi ta på nästa lektion sa hon ;) När jag satt upp var han mjukare i formen och inte lika spend ;) Så är nöjd med dagen :) Tittade sen på Helen när hon red Silver :) Det såg riktigt bra ut i slutet :D Jaja nu ska jag till landet och lägga ut kräftburar i sjön. Vi ska fiska kräftor ikväll :) Men måste åka därifrån kl 8 imorgon ;/ Ska till stallet det är ju diplom hoppning imorgon :) Ska äntligen få se min pärla :) Saknar Tiffany otroligt mycket :') Vet inte om jag hinner blogga imorgon för är ju i stallet sen ska vi ut till landet igen och käka kräftor. Kanske att jag hinner blogga från farmors dator ;) vi får se :)


Nu kommer det bilder på Tiffany :')<3


            

Kram Malin <3

Av Malin Johansson - 11 augusti 2011 19:45

Tjoo!!


Har precis kommit hem och hälsat klart på alla djuren. Hercules springer och jagar katter, Rex har damp och har sträckt ut sig över heeela soffan, Isse tar räkor som är på bänken och tjocka Findus äter -.- Själv sitter jag här och bloggar ;D Köpte e Adidas väska vit :) och en svart nike jacka typ ;)


Väskan såg ut så :)....

  


...Och jackan såg typ ut så ;)

 


 _________________________________________________________________


Imorgon ska jag till stallet vid kvart i 9 tiden. För Anette på Ragge ska rida lektion kl 9 :) Och jag ska rida lektion kl 10 ;) så imorgon får kameran följa med :) Jag ska titta på när Helen rider Silver också :)


Här kommer lite bilder från en dressyrträning :)

                                        Fotograf: Josefin Hedenskog http://josefinhedenskog.devote.se/



 ___________________________________________________________________


Red som sagt Murphy på galoppbanan idag :) ALLT blev bara äckligt och lerigt -.- Så det blev till att smörja alla saker när vi kom hem ;) Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Det är diplomhoppning på Stigsbergsgård på lördag. Det finns hamburgare och korv, och självklart finns det dricka också :) http://www.stigsbergsgard.se/ Kolla gjärna in butiken :) Nu måste jag plocka lite här hemma...


Peder Fredriksson

  


Kram Malin :)

Av Malin Johansson - 11 augusti 2011 16:41

Tjoo!


Sa ju att jag skulle skriva när jag kom hem igen. Kom hem för ungefär 1 tim sen ;) Det gick íaf bra att galoppa han blev lite trött på slutet men men ..


 _________________________________________________________________


Ska åka och köpa någon skolväska nu så bye bye bloggar senare ...

Bjuder på denna otroligt fina skimmel ´:)


  

Kram malin :)

Av Malin Johansson - 11 augusti 2011 10:14

Godmorgon !!


Nu ska jag dra till stallet och lasta min ponni och sen åka till galoppbanan i Häggeby och konditionträna Murphy. Det står tydligen lite hingstar innanför galoppbanan ;)

 skriver mer när jag kommer hem :) 

   

Kram Malin   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards